dijous, 9 d’octubre del 2008

RESUM REUNIO PROMOCIO C/ SANCHO D’AVILA NUM 119 ( 53.09):

[Nota del V67: A continuació, extracte de l'acta que se m'ha entregat per part de l'Administració, que ja s'ha signat a tres bandes, i que ha permes la continuació dels tramits urgents de constitució legal de la CdV]


RESUM REUNIO PROMOCIO C/ SANCHO D’AVILA NUM 119 ( 53.09):

Data: 1 d‘octubre de 2008.
Hora: 19,30h
Lloc: Vestíbul i aparcament de la finca.


Assistents del P.M.H. : Srs. Jesús González Gutiérrez, Arquitecte del Patronat i responsable d’aquesta promoció, i Josep Ma. de Simón, Cap del departament d’Administració de Finques del Patronat Municipal de l’Habitatge.

Assistents Srs: Rafael de Jaumar com Administrador de Finques col·legiat i Anna de Jaumar com advocadessa.

Assistents per la comunitat: Majoria absoluta i/o qualificada de copropietaris de la finca.

D’acord amb la convocatòria efectuada es dona inici la reunió per part d’en Josep Ma. de Simón indicant de que la convocatòria ès bàsicament de caire informatiu a l’haver adquirit en compravenda l’habitatge, passant després a informar que en la pròpia escriptura es deixa palès que pel sol fet de resultar propietari d’un habitatge, els nous propietaris ja passen a ser membres actius de la comunitat de propietaris.  La majoria dels adquirents (64 copropietaris en aquesta promoció) han comprat una habitatge i una plaça d’aparcament que es troba vinculada al mateix, es a dir, que han comprat una cosa certa que es troba unida de forma inseparable ( habitatge i pàrking), per la qual cosa segons escriptura tenen 3 coeficients (un respecte a la totalitat de la finca; un altre respecte l’escala i un tercer respecte el pàrking). Aquesta quota o coeficient representa la seva part de responsabilitat en els serveis i subministraments de la finca.

La regulació legal de les comunitats de propietaris es troba en la Llei de Propietat Horitzontal i en Catalunya en el Llibre V del Códi Civil Català i és on es determinen els drets i obligacions que correspon a cada propietari pel fet de ser-ho.

A aquest respecte informa que la obligació principal de tot propietari és col·laborar econòmicament amb el manteniment dels serveis i subministraments de la finca, com ara la llum d’escala, aigua comunitària, ascensor, neteja, porter electrònic, porta del pàrking, assegurança, reparacions comuns, etc.., passant a indicar que en la pròpia escriptura d’obra nova i divisió enumera quin son els elements comuns que han de ser mantinguts econòmicament per tots els membres que componen la finca.

Traslladats al pàrking per problemes sonorització de l’enclau continua informant el representant del Patronat, d’acord amb l’Odre del Día preestablert, la necessitat de que la Comunitat nomeni legals representants de la mateixa que la representaran formalment.

El Codi Civil Català determina que ha d’existir la figura del President de la Comunitat de Propietaris, la del Vice-president en cas d’absència o malaltia d’aquell i la del Secretari d’actes que acaba sent l’Administrador de Finques com a professional en la matèria.

S’indica que el legislador quan va promulgar la llei va voler fixar que l’esmentat càrrec fos exercit obligatòriament per tots els propietaris dels habitatges d’una finca, ja que la durada inicial restava establerta en un any, de forma que cada any exercís el càrrec de president i de vice-president un propietari diferent. La Junta com sobirana que és, podia excloure per raons extraordinàries a una persona quan per torn li pogués tocar exercir el càrrec, sent aquests casos molt específics. Pel que fa al sistema d’elecció són diversos el camins per el seu nomenament, des de començar per la planta de dalt de l’edifici o indistintament la d’abaix; o per iniciar-ho per aclamació d’una persona voluntària o per insaculació o assignació, etc.

S’informa als assistents que la llei catalana regula els deures, drets i obligacions de cadascuna de les figures anomenades (President, Vice-president, Junta de propietaris i Administrador de la finca). Un cop concretada aquesta denominació legal i continuant en la línia informativa de la convocatòria es passa al 3er Punt de l’Ordre del Dia relatiu al nomenament del càrrec d’Administrador de Finques.  En aquest sentit el convocant exposa que en finques del número d’habitatges existents (88) es fa més que necessària la presència en la finca de la figura de l’administrador de finques que aporti la seva experiència i professionalitat, fiscalitzant la legalitat dels actes i acords, cobrant les quotes i liquidant els saldos, intervenint en conflictes veïnals, etc.., es a dir, gestionant la comunitat.

I en aquest sentit es fa presentació de l’Administrador de Finques col·legiat Sr. Rafael de Jaumar Vilas i de la Sra Anna Jaumar Vilas, advocadessa, els quals en la seva qualitat de gestors de les diferents escriptures de compravenda varen ser interpel·lats per diferents compradors per poder gestionar administrativament la finca, i en aquest sentit i amb permís de la concurrència, pren la paraula el Sr. Rafael de Jaumar per donar explicacions de les gestions que podria fer envers la finca, sense cap mena de compromís per part dels assistents, informant ademés dels següents extrems:

1.- Necessitat què es presentin inicialment una Junta Gestora de la comunitat amb un cap o President inicial amb possibilitat de disposició d’horari, per tal d’impulsar la mateixa i poder assitir a la signatura de diferents documents d’interès de la pròpia comunitat i concertar amb la Junta escollida la contractació de nous serveis, com ara el de neteja així com la freqüència més adient, a títol d’exemple.

2.- Necessitat d’obtenir el Llibre d’Actes i el NIF de la comunitat, per què juntament amb la designació dels legals representants, per poder, entre d’altres, demanar la placa del gual, el canvi de la titularitat de les pòlisses i contractes concertats pel Patronat i a nom del Patronat, i l’obertura de comptes bancaris.

3.- Presentar als assistents un pressupost dels honoraris previsibles d’acord amb el barem del Col·legi d’Administradors de Finques de Barcelona en funció d’uns serveis mínims, quin import podria pujar a 5,70€/mes/veí més IVA per habitatge i de 2,40€/mes/veí més IVA per plaça d’aparcament. A mà alçada els reunits per majoria absoluta accepten donar suport a les propostes facilitades pel Sr. Rafael de Jaumar Vilas i acorden que sigui ell qui porti l’administració de la finca, facultant-lo perquè realitzi les gestions necessàries per a l’obtenció del Llibre d’Actes, la seva inscripció en el Registre de la Propietat, l’obtenció del NIF, així com la sol·licitud de diferents pressupostos dels serveis i subministraments, a fí i efecte de confeccionar un pressupost de despeses i ingressos.

Per altra banda es demana als assistents que es presentin voluntaris per formar part de la Junta Gestora i són designats per aclamació les següents persones:

1.- Com President inicial de la Comunitat de propietaris s’anomena al Sr. A. T. del pis 6è 7a.
2.- Com Vice-president, el Sr. LL. E. del pis 11è 4a.
3.- Com Vocal de la Junta de govern, la Sra. N. R. del pis 6e 1a.
4.- Com a Secretari-Administrador el Sr. Rafael de Jaumar Vilas (93.218.61.20).

Tothom agraeix la seva posta a disposició per impulsar la constitució formal de la Comunitat de Propietaris.